مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 دی 1401 ساعت 12:002023-01-17سياسي

سکوت مهم ترین پایه افزایش قدرت تفکر و تأمل است


سخنران حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به حدیث «أکثِرْ صَمتَکَ یَتَوَفَّرْ فِکرُکَ و یَستَنِرْ قَلبُکَ»  گفت: سکوت مهم ترین پایه بارورسازی فکر و اندیشه و افزایش قدرت تفکر و تأمل است.

- ایسنا/قم سخنران حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به حدیث أکثِرْ صَمتَکَ یَتَوَفَّرْ فِکرُکَ و یَستَنِرْ قَلبُکَ  گفت: سکوت مهم ترین پایه بارورسازی فکر و اندیشه و افزایش قدرت تفکر و تأمل است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی، شامگاه 26 دی ماه در حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به فرازهایی از حکمت ها، نامه ها و خطبه های مولی الموحدین علی (ع) در نهج البلاغه، عنوان کرد: امام علی (ع) در خطبه ها، نامه و حکمت هایشان فراوان به موضوع زبان و مسئولیت زبان اشاره نموده اند؛ لِسَانُ الْعَاقِلِ وَرَاءَ قَلْبِهِ، وَ قَلْبُ الْأَحْمَقِ وَرَاءَ لِسَانِهِ انسان عاقل اول فکر می کند و سپس سخن می گوید، درحالی که انسان نادان اول سخن می گوید بعداً فکر می کند.

وی با بیان این که امام علی (ع) در بیان حدیث اللِّسانُ سَبُعٌ، إن خُلِّیَ عَنهُ عَقَرَ زبان را درنده ای توصیف نمودند که همواره باید مراقب آن بود، افزود: امیرالمؤمنین (ع) می فرماید؛ إِذَا تَمَّ الْعَقْلُ نَقَصَ الْکَلَامُ اگر عقل و خرد انسان به کمال برسد، حرف و سخنش کمتر می شود؛ به نوعی کسی که زیاد حرف می زند نشانه کم عقلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سکوت مهم ترین پایه افزایش قدرت تفکر و تأمل است

سکوت مهم ترین پایه افزایش قدرت تفکر و تأمل است