مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 دی 1401 ساعت 12:102023-01-16پزشكي

آیا کرم ها جایگزین موش ها برای آزمایشات خواهند شد؟


محققان «مرکز سرطان مموریال اسلون کترینگ» نیویورک در مطالعه اخیرشان اظهار کردند کرم های پیله ساز ممکن است مدل حیوانی بهتری برای مطالعه بیماری های انسانی باشند.

- محققان مرکز سرطان مموریال اسلون کترینگ نیویورک در مطالعه اخیرشان اظهار کردند کرم های پیله ساز ممکن است مدل حیوانی بهتری برای مطالعه بیماری های انسانی باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اس اف، دانشمندان مدتها است که از مدل های حیوانی برای درک بیماری ها و آزمایش درمان های جدید قبل از آزمایش آنها بر روی انسان از آنها استفاده می کنند.

رایج ترین حیواناتی که در تحقیقات زیست پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند، جوندگان هستند، اما نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که مدل بهتر از جوندگان، کرم پیله ساز شاخدار تنباکو(tobacco hornworm caterpillars) است.

دانشمندان مرکز سرطان مموریال اسلون کترینگ آمریکا در حال آزمایش جایگزین های مختلف غیر پستانداران برای محدود کردن استفاده از موش ها در تحقیقات هستند.

نویسندگان مطالعه اظهار کردند که جایگزینی جوندگان با کرم های پیله ساز می تواند به کاهش هزینه های آزمایشگاهی گرانقیمت کمک کند و بدون نیاز به صبر طولانی برای رشد موش ها، همچنین ممکن است روند آزمایش و دریافت نتایج را سرعت بخشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا کرم ها جایگزین موش ها برای آزمایشات خواهند شد؟

آیا کرم ها جایگزین موش ها برای آزمایشات خواهند شد؟