مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 دی 1401 ساعت 11:102023-01-16بين الملل

پشت پرده سفر امروز هیأت بلندپایه آمریکایی به عراق


یک وبگاه عراقی از ورود یک هیأت بلندپایه آمریکایی به عراق برای بررسی وضعیت حضور نیروهای آمریکایی در این کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع آگاه، امروز (دوشنبه، 16 ژانویه)، از ورود یک هیأت بلندپایه آمریکایی به بغداد طی ساعات آینده در آستانه سفر قریب الوقوع محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به واشنگتن و دیدار با جو بایدن رییس جمهور آمریکا خبر دادند.

این منابع در گفت وگو با بغداد الیوم تصریح کردند: یک هیأت آمریکا طی چند ساعت آینده وارد بغداد خواهد شد تا پرونده وضعیت حضور نیروهای آمریکایی در عراق را با مقامات این کشور بررسی کند.

این در حالی است که قرار است به زودی فؤاد حسین وزیر خارجه عراق به منظور تدارک مقدمات سفر السودانی به واشنگتن به آمریکا سفر کند.

هنوز زمان نهایی سفر نخست وزیر عراق به آمریکا مشخص نشده و تماس ها با طرف آمریکایی برای انجام این سفر ادامه دارد و ثائر الجبوری نماینده ائتلاف دوله القانون در پارلمان عراق پیش بینی می کند که السودانی در این سفر پرونده افزایش قیمت دلار را بررسی خواهد کرد.

اواخر دسامبر 2021 بود که مصطفی الکاظمی نخست وزیر وقت عراق، پایان ماموریت رزمی نیروهای ائتلاف بین المللی ضد داعش که تحت رهبری آمریکا بود را اعلام کرد و از آمادگی نیروهای عراق برای دفاع از کشورشان خبر د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پشت پرده سفر امروز هیأت بلندپایه آمریکایی به عراق

پشت پرده سفر امروز هیأت بلندپایه آمریکایی به عراق