مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 دی 1401 ساعت 10:502023-01-16اقتصادي

کاهش 25 درصدی ذخایر خونی در خراسان رضوی


معاون فنی انتقال خون خراسان رضوی گفت: برودت هوا و محدودیت ترددها، ذخایر فرآورده های خونی در استان را 25 درصد کاهش داده است.

- دکتر علی حسنی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: به طور متوسط اگر چیزی حدود 750 نفر در روز برای اهدای خون به پایگاه های انتقال خون در سطح استان مراجعه کنند می توانیم در مجموع چیزی حدود 600 واحد خون بگیریم این آمار نه تنها نیاز روزانه مراکز درمانی را پاسخ می دهد بلکه ذخایر خونی هم با ثبات باقی می ماند.

وی بااشاره به کاهش 25 درصدی ذخایر خونی در استان، افزود: اما درحال حاضر با توجه به برودت هوا و کاهش ترددها و مراجعه افراد به پایگاه های انتقال خون، چیزی حدود 25 درصد از آمار طبیعی که گفته شده کمتر ذخیره خون داریم.

این کاهش ذخایر خونی اصلاً به صلاح نیست و 25 درصد افت فرآورده های خونی باید هر چه زودتر با همت مردم ترمیم شود.

حسنی بیان کرد: کاهش 25 درصدی فرآورده های خونی ما را مجبور کرده هر روز برای پاسخگویی کامل به نیاز درمانی مراکز و بیمارستان های استان مقداری از ذخایر خون را برداشت کنیم که اگر این روند تا چند روز آینده به همین شکل ادامه پیدا کند ذخایر خونی به سمت کمبود خواهد رفت.

وی در ادامه توضیح داد: هرچند این کمبود به سمت هشدار نمی رسد اما سبب آغاز کاهش ذخایر خونی در استان خواهد شد و جبران این کاهش در زمان اضطرار درمان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 25 درصدی ذخایر خونی در خراسان رضوی

کاهش 25 درصدی ذخایر خونی در خراسان رضوی