مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 دی 1401 ساعت 10:352023-01-16سياسي

اختیارات قیم در امور صغار و اشخاص غیررشید


قیم باید لااقل سالی یک مرتبه حساب تصدی خود را به مدعی العموم یا نماینده او بدهد و هرگاه در ظرف یک ماه از تاریخ مطالبه مدعی العموم حساب ندهد به تقاضای مدعی العموم معزول می شود.

- فصل سوم کتاب دهم از قسمت نهم جلد دوم (در اشخاص) قانون مدنی به موضوع در اختیارات و وظایف و مسئولیت قیم و حدود آن و نظارت مدعی العموم در امور صغار و مجانین و اشخاص غیر رشید پرداخته است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فصل سوم (در اختیارات و وظایف و مسئولیت قیم و حدود آن و نظارت مدعی العموم در امور صغار و مجانین و اشخاص غیر رشید) کتاب دهم (در حجر و قیمومت) از قسمت نهم جلد دوم (در اشخاص) قانون مدنی از ماده 1235 تا 1247 به شرح زیر است: فصل سوم- در اختیارات و وظایف و مسئولیت قیم و حدود آن و نظارت مدعی العموم در امور صغار و مجانین و اشخاص غیر رشید   ماده 1235- مواظبت شخص مولی علیه و نمایندگی قانونی او در کلیه امور مربوطه به اموال و حقوق مالی او با قیم است.

  ماده 1236- قیم مکلف است قبل از مداخله در امور مالی مولی علیه صورت جامعی از کلیه دارایی او تهیه کرده و یک نسخه از آن را به امضای خود برای دادستانی که مولی علیه در حوزه آن سکونت دارد، بفرستد و دادستان یا نماینده او باید نسبت به میزان دارایی مولی علیه تحقیقات لازمه بعمل آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختیارات قیم در امور صغار و اشخاص غیررشید

اختیارات قیم در امور صغار و اشخاص غیررشید