مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 دی 1401 ساعت 09:352023-01-16بين الملل

بلاهایی که پارو کردن برف بر سرتان می آورد؛ از مصدومیت تا حمله قلبی کشنده


در هنگام استراحت و حالات عادی، روند اکسیژن رسانی برای قلب کار سختی نیست؛ اما در حین ورزش و یا انجام فعالیت های شدید و سنگین، ماهیچه قلب به طور چشمگیری به اکسیژن نیاز پیدا می کند و در چنین وضعیتی ممکن است اکسیژن به قدر کافی تأمین نشود.

- بلاهایی که پارو کردن برف بر سرتان می آورد؛ از مصدومیت تا حمله قلبی کشنده در هنگام استراحت و حالات عادی، روند اکسیژن رسانی برای قلب کار سختی نیست؛ اما در حین ورزش و یا انجام فعالیت های شدید و سنگین، ماهیچه قلب به طور چشمگیری به اکسیژن نیاز پیدا می کند و در چنین وضعیتی ممکن است اکسیژن به قدر کافی تأمین نشود.

پارو کردن برف در زمره فعالیت هایی قرار دارد که سبب افزایش این نیاز قلب می شود.

انجمن قلب آمریکا (AHA) هشدار می دهد که افراد هنگام پارو کردن برف، با توجه به سنگین بودن کار برف روبی و شدت سرما، خیلی مراقب خود باشند، چرا که این فعالیت می تواند منجر به بروز مشکلات جدی قلبی شود.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرآنلاین، سالانه تعداد زیادی از افراد در حین فعالیت های سنگین زمستانی مجروح می شوند و ده ها نفر جان خود را از دست می دهند.

یکی از این فعالیت های سنگین، برف روبی یا پارو کردن برف به صورت دستی است که برای سنین بالا یا گروهی که شرایط پزشکی خاصی دارند، یک کار پرخطر به شمار می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلاهایی که پارو کردن برف بر سرتان می آورد؛ از مصدومیت تا حمله قلبی کشنده

بلاهایی که پارو کردن برف بر سرتان می آورد؛ از مصدومیت تا حمله قلبی کشنده