مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 دی 1401 ساعت 09:052023-01-16دانش

جهان اخترشناسی پس از تلسکوپ «جیمز وب» شاهد چه چیزی خواهد بود؟


جان ماتر(John Mather) که چندین دهه را صرف ساخت تلسکوپ فضایی جیمز وب کرده است در مورد آنچه تصور می کند پس از وب در انتظار ستاره شناسان است، توضیح داده است.

- جهان اخترشناسی پس از تلسکوپ جیمز وب شاهد چه چیزی خواهد بود؟ جان ماتر(John Mather) که چندین دهه را صرف ساخت تلسکوپ فضایی جیمز وب کرده است در مورد آنچه تصور می کند پس از وب در انتظار ستاره شناسان است، توضیح داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، بیش از 20 هزار مهندس و صدها دانشمند برای ساخت تلسکوپ فضایی جیمز وب کار کرده اند.

خوشبختانه، این تلاش ها با انبوهی از دستاوردهای باورنکردنی از سوی جدیدترین رصدخانه فضایی ناسا طی شش ماه اول فعالیت علمی اش، جبران شد.

اما در ادامه چه رویدادی در پیش داریم؟ جان ماتر، ستاره شناس برنده جایزه نوبل و دانشمند ارشد و پیشرو در پروژه تلسکوپ فضایی جیمز وب دیدگاه خود را در مورد آنچه که همه مهندسان و دانشمندان ممکن است در آینده با آن مواجه شوند به اشتراک گذاشت.

او در بیست و چهل و یکمین نشست انجمن نجوم آمریکا در سیاتل که به صورت مجازی برگزار شد، سخنرانی کرد.

حضور ماتر در حوزه ی نجوم به قبل از پرتاب تلسکوپ فضایی هابل در سال 1990 باز می گردد، زمانی که اولین ایده ها برای ساخت تلسکوپ فضایی نسل بعدی که بعدها به جیمز وب تبدیل شد در دهه 1980 مطرح شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهان اخترشناسی پس از تلسکوپ «جیمز وب» شاهد چه چیزی خواهد بود؟

جهان اخترشناسی پس از تلسکوپ «جیمز وب» شاهد چه چیزی خواهد بود؟