مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 دی 1401 ساعت 14:352023-01-15اقتصادي

پیش بینی تولید 5.6 میلیون تن مرکبات در کشور


امسال پیش بینی می شود که 5.

6 میلیون تن مرکبات در کشور تولید شود که از این میزان، حدود 3 میلیون و 400 هزار تن آن پرتقال است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، زهرا جلیلی مقدم، مدیرکل دفتر امور میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی، گفت: میزان تولید مرکبات در کشور حدود 5 میلیون و 600 هزار تن در سال جاری برآورد می شود که از این میزان 3 میلیون و 400 هزار تن آن مربوط به پرتقال است.

وی در ادامه از صادرات 150 هزار تن مرکبات در 9 ماه نخست امسال خبر داد و افزود: این میزان صادرات مرکبات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش معنی دار و قابل توجهی داشته است.

به گفته جلیلی مقدم در 9 ماهه امسال 107 هزار تن پرتقال، 37 هزار تن نارنگی، 5 هزار تن لیمو و با احتساب سایر مرکبات، جمعاً 150 هزار تن مرکبات به کشورهای دیگر صادر شده که تاکنون حدود 57 میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

مدیرکل دفتر امور میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری جهاد کشاورزی تاکید کرد: در 12 ماهه سال گذشته حدود 177 هزار تن مرکبات با ارزش تقریبی 66 میلیون دلار صادر شد.

وی، دلیل رشد تولید مرکبات کشور را اجرایی نمودن توصیه های فنی و مدیریت بهینه باغات توسط باغداران و کنترل به هنگام بیماری ها و آفات نسبت به سال های گذشته عنوان کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تولید 5.6 میلیون تن مرکبات در کشور

پیش بینی تولید 5.6 میلیون تن مرکبات در کشور