مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 دی 1401 ساعت 11:462023-01-15اقتصادي

وضعیت انرژی ایران و جهان در سال 2023


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، نوید نقدی از فعالان حوزه انرژی در یادداشتی ذیل عنوان وضعیت انرژی درکشور و جهان در سال 2023 میلادی آورده است:  ناترازی گاز و پیشی گرفتن مصرف از تولید، سه سالی است که گریبان کشور را گرفته، به گونه ای در روزهای پیک سرما، ایران با کسری 200 میلیون متر مکعبی گاز مواجه است.

بدین ترتیب دولت سیزدهم به ناچار با اعمال محدودیت بر تامین خوراک و سوخت صنایع، اولویت را بر تامین گاز خانگی گذاشته که عدم النفع زیادی را بر اقتصاد کشور تحمیل می کند.

یک اصل بدیهی در صنعت نفت وجود دارد که می گوید؛ دولت ها برای دولت بعد کار می کنند و ثمره اقدامات هر دولت در دولت بعدی چیده می شود.

  به عنوان مثال افتتاح یک به یک فازهای میدان گازی پارس جنوبی میراثی بود که دولت دهم برای دولت تدبیر و امید به جای گذاشت تا بیژن زنگنه با قیچی کردن روبان قرمز پروژه هایی که بعضا تا 98 درصد پیشرفت داشتند، تولید گاز را افزایش داده و تقاضای داخلی را به طور کامل پوشش دهد.

حال وزارت نفت فعلی مجبور شده، برای افزایش تولید گاز از صفر شروع کند که طبیعتا نتایج آن با صرف زمان چند ساله نمایان خواهد شد.

  بی توجهی وزارت نفت قبل، به نگهداشت تولید در پارس جنوبی، توقف 8 ساله توسعه میدان مشترک فرزاد B، خلع ید شرکت ایرانی در توسعه فاز 11 پارس جنوبی و سپردن آن به ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت انرژی ایران و جهان در سال 2023

وضعیت انرژی ایران و جهان در سال 2023