مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 دی 1401 ساعت 13:152023-01-12اقتصادي

نصب کرکره بر جداره بانک ملی متوقف شد/ برگزاری جلسه میراث فرهنگی و بانک ملی


بانک ملی واقع در میدان امام(ره) که بنای آن به ثبت ملی رسیده است، اقدام به نصب کرکره بر جداره می کند که فعلا با ورود میراث فرهنگی متوقف شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، پرونده ثبت جهانی منظر شهری و تاریخی هگمتانه تا همدان برای ثبت در فهرست آثار ملی در حال آماده سازی و ارسال است و قرار است تیرماه سال آینده ارزیابان برای بررسی این پرونده به همدان سفر کنند.

این در حالی است که باید همدان قبل از موعد حضور ارزیابان، منظر شهری از جمله نقاطی که زیرمجموعه این پرونده است را برای تایید ارزیابان آماده کند اما هنوز این اتفاق رخ نداده است .

با این وجود ساختمان بانک ملی واقع در میدان امام(ره) که خود در فهرست آثار ملی جای دارد، این روزها در حال تغییر در نمای بنای خود بوده که لازم است جلوی آن گرفته شود و بیش از این اما و اگر در پرونده ثبت جهانی ایجاد نکند.

بانک تاریخی ملی همدان که اینک 59 سال از ساخت آن می گذرد و نمای آن به ثبت میراث ملی ایران رسیده است، باید به اهمیت بنای خود واقف باشد و هرگونه دخالت در بنا منتفی کند.

در همین راستا موضوع را از مدیرکل میراث فرهنگی همدان پیگیری شدیم که در گفت وگو با فارس اظهار کرد: این کار از سوی بانک در حال انجام بود که قرار شده کار متوقف شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نصب کرکره بر جداره بانک ملی متوقف شد/ برگزاری جلسه میراث فرهنگی و بانک ملی

نصب کرکره بر جداره بانک ملی متوقف شد/ برگزاری جلسه میراث فرهنگی و بانک ملی