مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 دی 1401 ساعت 07:452023-01-12پزشكي

احساس شادی و مثبت اندیشی در نوجوانی و سلامت بهتر در بزرگسالی


مطالعات قبلی نشان داده اند که جنبه های روان شناختی سلامت روانی، مانند خوش بینی و شادی، ممکن است از عوامل مهم قابل اصلاح مرتبط با سلامت قلب و عروق در طول زمان باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از ساینس دیلی، مطالعات کنونی نشان می دهند نوجوانانی که احساس خوش بینی، شادی، عزت نفس، و محبت داشتند، در مقایسه با نوجوانانی که از این دارایی های روان شناختی مثبت کمتر برخوردار بودند، به احتمال زیاد در دهه های 20 و 30 سالگی خود سلامت متابولیک قلبی خوبی داشتند.

محققان دانشگاه جانز هاپکینز مریلند داده های مطالعه طولی ملی سلامت نوجوانان را بررسی کردند که در آن نزدیک به 3500 دانش آموز دبیرستانی در ایالات متحده (میانگین سن 16 سال) در سال 1994 ثبت نام کردند و بیش از دو دهه دنبال شدند.

محققان به صورت دوره ای داده هایی را در مورد سلامت و رفاه شرکت کنندگان جمع آوری کردند که آخرین موج جمع آوری داده ها در سال 2018 اتفاق افتاد، زمانی که میانگین سنی آنها 38 سال بود.

محققان با استفاده از پاسخ های نظرسنجی اولیه از زمانی که شرکت کنندگان نوجوان بودند، پنج ویژگی سلامت روان مرتبط با نتایج بهتر سلامت قلبی متابولیک را شناسایی کردند: خوش بینی، شادی، عزت نفس، احساس تعلق و احساس دوست داشتن.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احساس شادی و مثبت اندیشی در نوجوانی و سلامت بهتر در بزرگسالی

احساس شادی و مثبت اندیشی در نوجوانی و سلامت بهتر در بزرگسالی