مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 10:502023-01-11فرهنگي

ثبت ملی چهار اثر ناملموس همدان


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان از ثبت چهار اثر ناملموس همدان در فهرست آثار ملی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان، محسن معصوم علیزاده اظهار کرد: در زمینه آثار ناملموس از جمله سوغات و غذاهای محلی، همدان حرف های زیادی برای گفتن دارد که به تازگی هم چهار پرونده آن ثبت ملی شده است.

وی با بیان اینکه چهار پرونده میراث ناملموس همدان در فهرست آثار ملی به ثبت رسید بیان کرد: قالی چارچنگ روستاهای کسب و ننج ملایر، فن تهیه آش ماسوا در علی آباد دمق ملایر، بازی دست چاله در روستای وندرآباد اسدآباد و حلوای مغزی اشترمل در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان افزود: آثار ملموس و ناملموس هر کدام در هویت و فرهنگ یک شهر اثرگذار است و ضرورت حفظ و ماندگاری این آثار ثبت ملی آنها است.

وی با تأکید بر ضرورت حفاظت از میراث فرهنگی معنوی و ناملموس عنوان کرد: آش ماسوا و حلوای مغزی از سوغاتی و غذاهای سنتی استان همدان است که طی چند روز گذشته به فهرست آثار میراث فرهنگی ناملموس کشور اضافه شد.

معصوم علیزاده سنت های شفاهی، هنرهای اجرایی و نمایشی، فعالیت های جمعی، آیین ها و جشن ها، خوراک و پوشاک را جزیی از میراث فرهنگی ناملمو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت ملی چهار اثر ناملموس همدان

ثبت ملی چهار اثر ناملموس همدان