مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 10:252023-01-11اقتصادي

3 اقدام مهم دولت برای حمایت از بورس در بودجه سال1402


در لایحه بودجه سال 1402 مقرر شد 15 هزار میلیارد تومان از سهام شرکت های دولتی برای حمایت از سهام داران خرد از مخاطرات بازار سرمایه به صندوق تثبیت بازار سرمایه واگذار شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، در لایحه بودجه سال 1402 مقرر شده است 15 هزار میلیارد تومان از سهام شرکت های دولتی برای حمایت از سهام داران خرد از مخاطرات بازار سرمایه به صندوق تثبیت بازار سرمایه واگذار شود.

از سوی دیگر جهت تقویت بنیه شرکت ها، بخشی از سودی که به افزایش سرمایه این شرکت ها اختصاص پیدا کند با نرخ صفر معافیت مالیاتی محاسبه می شود.

با این اقدام شرکت ها به افزایش سرمایه تشویق و قدرت سرمایه گذاری و توسعه فعالیت های شرکت های بورسی بیش ازپیش فراهم می شود.

در یک سال گذشته دولت تلاش زیادی برای حمایت و توسعه ابزارهای مالی کرده تا ضمن ایجاد شفافیت و کوتاه شدن دست واسطه ها به نقدینگی بخش تولید هم کمک شایانی شود؛ در همین راستا بر اساس لایحه بودجه سال 1402 تمام کالاهایی که در قالب گواهی سپرده کالایی در بورس معامله می شود تا قبل از تبدیل به کالای فیزیکی مشمول مالیات بر ارزش افزوده نمی شوند و تنها این مالیات یک بار و در زمان تبدیل به کالا اخذ می گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 اقدام مهم دولت برای حمایت از بورس در بودجه سال1402

3 اقدام مهم دولت برای حمایت از بورس در بودجه سال1402