مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 08:352023-01-11بين الملل

توافق اتحادیه اروپا و ناتو برای تقویت مناسبات و حمایت هر چه بیشتر از اوکراین


اتحادیه اروپا و ناتو اعلامیه ای درباره همکاری امضا کردند و متعهد شدند که مشارکت خود را «به سطح بعدی» ببرند و قول دادند که از اوکراین در جنگ با روسیه حمایت کنند.

- اتحادیه اروپا و ناتو اعلامیه ای درباره همکاری امضا کردند و متعهد شدند که مشارکت خود را به سطح بعدی ببرند و قول دادند که از اوکراین در جنگ با روسیه حمایت کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، این اعلامیه در مراسمی در مقر ائتلاف نظامی ناتو در بروکسل به امضای ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو، شارل میشل رییس کمیسیون اروپا و اورزولا فون در لاین رییس کمیسیون اروپا رسید.

این سند با تاکید بر اینکه ناتو و اتحادیه اروپا نقش های مکمل، منسجم و متقابلاً تقویت کننده ایفا می کنند ، می گوید مجموعه ابزارهای در اختیارمان را، خواه سیاسی، اقتصادی یا نظامی، بیشتر بسیج خواهیم کرد تا اهداف مشترک خود را به نفع جامعه یک میلیاردی از شهروندانمان دنبال کنیم.

این دو سازمان ادعا کردند که منافع، ارزش ها و اصول دموکراتیک آنها توسط بازیگران اقتدارگرا به چالش کشیده شده است و روسیه و چین را به عنوان بزرگترین تهدیدهایی که ظاهراً با آن روبرو هستند، نام بردند.

در این سند آمده است که جنگ در اوکراین امنیت و ثبات اروپا و جهان را تضعیف می کند و در نتیجه افزایش مشارکت ناتو در این قاره را گو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق اتحادیه اروپا و ناتو برای تقویت مناسبات و حمایت هر چه بیشتر از اوکراین

توافق اتحادیه اروپا و ناتو برای تقویت مناسبات و حمایت هر چه بیشتر از اوکراین