مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 دی 1401 ساعت 18:452023-01-10اجتماعي

مشکلی برای آبگیری سد چم شیر از نظر باستان شناسی وجود ندارد


مدیر پروژه و ناظر مطالعات باستان شناسی و نجات بخشی سد چم شیر گفت: مشکلی برای آبگیری سد چم شیر از نظر باستان شناسی وجود ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، حسین عزیزی خرانقی دررابطه با اهمیت مطالعات باستان شناسی پیش از عملیات آبگیری سد چم شیر افزود: انجام هر پروژه عمرانی مستلزم دست کاری در طبیعت و سازه های انسانی پیش ساخته است و سد چم شیر نیز از این موضوع مستثنی نیست، بااین وجود آنچه که در مورد این سد اهمیت دارد آن است که در این منطقه چندین سال عملیات کاوش و نجات بخشی انجام شد و طی این عملیات هرآنچه که احساس می شد به لحاظ میراث فرهنگی و آثار باستانی ارزشمند باشد، از زیر خاک بیرون کشیده شد.

وی با انتقاد از برخی بازتاب های ناقص و منفی پیرامون اخبار مرتبط با عملیات نجات بخشی سد چم شیر در حوزه باستان شناسی ادامه داد: سد چم شیر از جمله معدود پروژه های عمرانی کشور است که در آن به موضوع آثار باستانی و میراث فرهنگی توجه ویژه ای شد و طی دو فصل 30 محوطه آن مورد کاوش قرار گرفت که این موضوع به خودی خود یک دستاورد خیلی بزرگ و الگوی موفق برای کشور است.

برخی فعالان رسانه ای با انتخاب تیترهای منفی به دنبال افزایش بازدید هستند عضو هیئت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری خاطرنشان کرد: برخی فعالان رسانه ای عامدانه با تقطیع جم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلی برای آبگیری سد چم شیر از نظر باستان شناسی وجود ندارد

مشکلی برای آبگیری سد چم شیر از نظر باستان شناسی وجود ندارد