مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 دی 1401 ساعت 12:452023-01-10اقتصادي

ظرفیت تولید نهال در فارس سه برابر می شود


مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: در راستای اجرای طرح تولید یک میلیارد اصله نهال در کشور ظرفیت تولید نهال در نهالستان های این استان سه برابر می شود.

- منصور رضایی سه شنبه 20 دی به خبرنگاران گفت: در راستای هدفگذاری سازمان منابع طبیعی کشور براساس دستور رییس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر تولید یک میلیارد اصله نهال طی مدت 4 سال از سال 1402 در کشور طرح تولید نهال در فارس دنبال شده است.

وی با اشاره به سوابق و ظرفیت های خوب استان در زمینه تولید و تأمین نهال های جنگلی و مرتعی گفت: در حال حاضر برای اجرای طرح تولید یک میلیارد نهال، تولید نهال گونه های جنگلی در مناطق سردسیری و گرمسیری نهالستان های استان به سه برابر ظرفیت کنونی افزایش خواهد یافت.

رضایی با اشاره به اجرای این طرح بزرگ و ضرورت تولید نهال جنگلی اضافه کرد: این پروژه که با هدف زراعت چوب و توسعه جنگل کاری اجرا می شود، نقش بسزایی در احیای جنگل های سوخته و تخریب شده ناشی از آتش سوزی ها داشته و علاوه بر آن موجب افزایش سرانه فضای سبز اطراف شهرها نیز می شود.

وی گفت: کاشت گونه های سریع الرشد مانند صنوبر، اکالیپتوس و گز شاهی و همچنین گونه های بادام کوهی، ارژن، افرا، بلوط، کاج، سرو، زبان گنجشک و ارغوان در مناطق معتدل و سردسیر و نیز کاشت انواع آکاسیا، کهور، برهان و کنار در منا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت تولید نهال در فارس سه برابر می شود

ظرفیت تولید نهال در فارس سه برابر می شود