مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 دی 1401 ساعت 10:102023-01-10سياسي

حال «دژ اسدخان» خوب نیست


سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اندیکا گفت: «دژ اسدخان» وضعیت مناسبی ندارد و مرمت آن از سوی میراث فرهنگی باید هر چه سریع تر آغاز شود.

- ایسنا/خوزستان سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اندیکا گفت: دژ اسدخان وضعیت مناسبی ندارد و مرمت آن از سوی میراث فرهنگی باید هر چه سریع تر آغاز شود.

سید علی موسوی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه این دژ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، گفت: مصالح به کار رفته در این دژ پرهیبت سنگ و گچ است و می توان با مرمت و ساماندهی آن را به یکی از جاذبه های گردشگری مهم شهرستان اندیکا تبدیل کرد.

وی تصریح کرد: تاکنون هیچ اعتباری برای انجام کارهای مرمتی و استحکام بخشی این دژ تخصیص داده نشده است.

دژ اسدخان یا دژ ملکان که سابقه آن به پیش از اسلام می رسد به وسعت 200 هکتار بر فراز کوهی بلند در مرز اندیکا و لالی استان خوزستان بنا شده است.

این دژ دارای 2 آب انبار بوده و همچنین در درون محوطه دژ بناهای دیگری به نام های برج و خانه بی بی ستاره وجود دارد که به لحاظ معماری ویژگی های جالب توجهی دارند.

پیشینه این دژ مستحکم و وسیع که مشرف به دشت 2 هزار و 500 کیلومتر مربعی اندیکای خوزستان است به دوره ساسانی بازمی گردد که آن را دژ ملکان نیز می نامیدند و به دلیل صعب العبور بودن مسیر آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حال «دژ اسدخان» خوب نیست

حال «دژ اسدخان» خوب نیست