مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 09:452023-01-09سياسي

فرمانده 19 ساله ای که 20 بود/ به خواهرانم حجاب را توصیه می کنم


سردار شهید کاوه نبیری فرمانده 19 ساله اراکی جنگ هشت سال تحمیلی است که در وصیتنامه خود آورده است: به خواهرانم حجاب را و به برادرانم پیروی از فرامین حضرت امام را سفارش می کنم، - خبرگزاری فارس ـ اراک؛ سردار شهید کاوه نبیری فرمانده 19 ساله اراکی  در مهرماه سال 1341 در تهران به دنیا آمد و 20 دی 1365 در حالی که وحشتی بر تن و جان منافقین کوردل انداخته بود به شهادت رسید.

نبیری در عملیات های بدر ، ولفجر8 ، کربلای 4و5 بعنوان جانشین عملیات لشگر 17 علی ابن ابیطالب (ع) در سمت فرمانده تیپ 2 لشگر، نقش بسزایی در به ثمر رساندن فتوحات و پیروزی های رزمندگان اسلام در جبهه های جنوب داشت.

در عملیات کربلای 4 با شکستن خط دشمن نقش موثری را در هدایت نیروها  ایفا کرد، تا اینکه در عملیات کربلای 5 پس از پیروزی رزمندگان اسلام و فتح مناطق اشغالی در دست دشمن، در حالی که هنوز خستگی ناشی از تب و تاب عملیات چند روزه از تن وی خارج نشده بود، در منطقه شلمچه به آرزوی دیرینه خود که همان فوز عظیم شهادت بود، نائل آمد.

این شهید دوران ابتدایی خود را در دبیرستان صمصامی اراک به پایان رساند و  در جریان انقلاب  به پخش سخنرانی های امام راحل در مدارس و مسجدهای حاج تقی خان، آخوند و آقا سلطان پرداخت و با آغاز جنگ تحمیلی رهسپار مناطق عملیاتی در جنوب کشور شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرمانده 19 ساله ای که 20 بود/ به خواهرانم حجاب را توصیه می کنم

فرمانده 19 ساله ای که 20 بود/ به خواهرانم حجاب را توصیه می کنم