مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 دی 1401 ساعت 18:102023-01-08اقتصادي

کشتار سالانه 5 هزار شتر قاچاق در کشور


مدیرعامل شرکت تعاونی شترداران خراسان رضوی با بیان اینکه سالانه 13هزار تن گوشت شتر در کشور تولید می شود گفت: سالانه 10هزار و 500لیتر شیر شتر نیز در کشور تولید می شود که سهم خراسان رضوی از میزان تولید گوشت و شیر شتر 10درصد است.

- مدیرعامل شرکت تعاونی شترداران خراسان رضوی گفت:سالانه بیش از 5 هزار نفر شتر قاچاق از افغانستان و پاکستان از طریق استان سیستان و بلوچستان وارد کشور و لاشه آن ها به استان های کرمان،خراسان رضوی، جنوبی و هرمزگان  حمل می شود.

مهدی لقمانی در گفت وگو با تسنیم اظهار داشت: خراسان رضوی دارای 120 واحد شترداری است که بیش از  9 هزار نفر شتر دراین واحدها  وجود دارد  که از این تعداد واحد شترداری 60درصد به صورت چرای آزاد و 40درصد در فضای مسقف تغذیه می شوند.

وی با بیان اینکه سالانه 13هزار تن گوشت شتر در کشور تولید می شود افزود: سالانه 10هزار و 500لیتر شیر شتر نیز در کشور تولید می شود که سهم خراسان رضوی از میزان تولید گوشت و شیر شتر 10درصد است.

لقمانی با بیان این مطلب که پیش بینی می شود در  10سال آینده  دام غالب کشور شتر باشد تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی شترداران ورود لاشه های شتر به صورت قاچاق از افغانستان  و پاکستان است به طوری که سالانه بیش از 5 هزار نفر شتر قاچاق از افغانستان و پاکستان از طریق استان سیستان و بلوچستان وارد کشور و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشتار سالانه 5 هزار شتر قاچاق در کشور

کشتار سالانه 5 هزار شتر قاچاق در کشور