مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 دی 1401 ساعت 12:352023-01-08اجتماعي

هیاهوی پرندگان در چشمه کیله تنکابن/ ممنوع بودن غذادهی به پرندگان


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تنکابن با بیان اینکه چشمه کیله سالانه میربان گونه های پرندگان از جمله حواصیل، باکلان ولی بهش عمده کاکایی ها است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان تنکابن، در مقابل خبرهای تلخی که از شکار در مناطق مختلف می شنویم کار خوبی در شهرستان تنکابن انجام می شود که اهمیت فرهنگ سازی را نشان می دهد و ثابت می کند؛ نشدها شد می شود.

  در مقابل سکوت تلخ در برخی از تالاب ها، چشمه کیله پراز هیاهوی پرندگان است، آواز خوشی که مردم منطقه به آن عادت کردند و هر ساله انتظارش را می کشند.

  ساله با آغاز فصل سرما کاکایی ها از مناطق سرد سیبری و آسیای میانه به رودخانه چشمه کیله تنکابن مهاجرت می کنند و مردم طبیعت دوست این شهرستان هم با آغوش باز از آنان میزبانی می کنند.

هادی منصورکیایی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تنکابن در این باره در گفت وگویی، اظهار کرد: دو دهه اخیر شرایط تغییر کرده و نگاه مردم به محیط زیست تغییر کرده است ولی امروز نیاز به کنترل بحث شکار نیست و مردم به مرور زمان به فواید حضور پرندگان رسیدند و علاقه مند هستند.

  وی با اشاره به حضور پرندگان از 15 شهریور ماه در چشمه کیله تنکابن، افزود: سالانه 8 تا 10 هزار پرنده مهاجر در این منطقه  تا اردیبهشت ماه زیست کرده و مهمان چشمه کیله هستند و پرندگان هم با مردم ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیاهوی پرندگان در چشمه کیله تنکابن/ ممنوع بودن غذادهی به پرندگان

هیاهوی پرندگان در چشمه کیله تنکابن/ ممنوع بودن غذادهی به پرندگان