مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 دی 1401 ساعت 10:402023-01-08اقتصادي

جلوگیری از خروج ارز از کشور با تولید کاتالیست های آلومینا


یکی از شرکت های فناور با عرضه انواع کاتالیست های آلومینا، راهکاری اقتصادی برای حذف ترکیبات گوگرد از گاز ترش ارائه کردند و این محصول علاوه بر قطع وابستگی به خارج، - یکی از شرکت های فناور با عرضه انواع کاتالیست های آلومینا، راهکاری اقتصادی برای حذف ترکیبات گوگرد از گاز ترش ارائه کردند و این محصول علاوه بر قطع وابستگی به خارج، صرفه جویی ارزی را به دنبال داشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، برای شیرین سازی گازهای ترش باید ترکیبات گوگرددار از فرآورده های نفتی حذف شود که یکی از روش های شیرین سازی، سوزاندن گوگرد است که اثرات زیست محیطی به همراه دارد، ولی بازیابی گوگرد یکی از روش های جایگزین برای حذف این ترکیبات است.

مهمترین فرایند گوگردزدایی در صنایع پتروشیمی و پالایشگاه ها، فرایندی به نام کلاوس است که در آن گوگرد از هیدروژن سولفید موجود در گاز طبیعی و در گازهایی که به عنوان فرآورده های جانبی طی پالایش نفت خام تولید می شوند، استخراج می شود.

بازیابی به روش کلاوس می تواند 92 تا 95 درصد گوگرد را حذف کند و از سوی دیگر محصول گوگرد به دست آمده از این روش هم قابل استفاده بوده، ضمن آنکه از نظر اقتصادی نیز به صرفه است.

با بهبودهای صورت گرفته در آلومینای فعال و استفاده از فناوری نانو، گونه های پیشرفته ای از این محصول به عنوان کاتالیست اصلی در پر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلوگیری از خروج ارز از کشور با تولید کاتالیست های آلومینا

جلوگیری از خروج ارز از کشور با تولید کاتالیست های آلومینا