مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 دی 1401 ساعت 12:522023-01-07سياسي

نقش توپخانه ارتش در «کربلای5»


دشمن در منطقه شلمچه، مستحکم ترین مواضع و موانع را داشت به طوری که عبور از آن ها غیرممکن می کرد و با توجه به اصول نظامی شناخته شده و محاسبات کمی، - ضریب موفقیت بسیار ناچیز بود و بالطبع تضمین پیروزی از سوی فرماندهان عملیات را غیرممکن می ساخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،ناکامی در عملیات کربلای4 ، به شکل نامطلوبی موقعیت برتر جمهوری اسلامی ایران را که با فتح فاو(والفجر8) حاصل شده بود، تحت تأثیر قرار داد.

شاید اگر عملیات کربلای4 در تاریخ 1365/10/3 که بر آن، نام عملیات سرنوشت ساز گذاشته بودند، موفق می شد، عملیاتی به نام کربلای5 در منطقه شلمچه به اجرا در نمی آمد.

ناحیه مرزی راهبردی شلمچه، در منطقه شمال غربی خرمشهر واقع شده که از جنوب با اروندرود، از شمال با منطقه عمومی اهواز و از غرب با مرزهای بین المللی ایران و عراق محصور گردیده است.

وجود اروندرود در جنوب آن، دریاچه ماهی و جزایر بوبیان، ویژگی نظامی خاصی را در این منطقه به وجود آورده و به خاطر نزدیکی جغرافیایی آن با شهر صنعتی بصره، ازنظر کارشناسان نظامی، دارای اهمیت فوق العاده ای است.

بیشتر بخوانید: دشمن در منطقه شلمچه، مستحکم ترین مواضع و موانع را داشت به طوری که عبور از آن ها غیرممکن می کرد و با توجه به اصول نظامی شناخته شده و محاسبات کمی، ضریب موفقیت بسیار ناچیز بود و بالطبع تضمین پیروزی از سو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش توپخانه ارتش در «کربلای5»

نقش توپخانه ارتش در «کربلای5»