مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 دی 1401 ساعت 12:402023-01-07دانش

کاهش میزان دانشجویان شهریه پرداز به 20 درصد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از وزارت علوم،  علی خطیبی در اجلاس رؤسای دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و فناوری که در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، - معاون اداری و مالی وزارت علوم با اشاره به اینکه اعتبارات دولتی فقط جواب هزینه های جاری حقوق و دستمزد را می دهد گفت: طراحی یک مدل تامین اعتبار مالی مولد برای دانشگاه ها ضرورت دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از وزارت علوم،  علی خطیبی در اجلاس رؤسای دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و فناوری که در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، گفت: تعداد دانشجویان شهریه پرداز ما کاهش یافته و به 20 درصد رسیده و تعداد دانشجویان تحصیل رایگان به نسبت کل دانشجویان نیز 80 درصد است.

وی گفت: شهریه ای که از دانشجوی شهریه پرداز می گیریم به اندازه سرانه هزینه آن دانشجو نیست و این نشان می دهد مباحث اقتصاد آموزش عالی نیازمند بررسی و موشکافی است.

خطیبی عنوان کرد: ما راهی جز این نداریم که برخی هزینه ها را به قیمت تمام شده حساب کنیم، اعتبارات دولتی ما باید برای ارتقای فعالیت پژوهشی و فرهنگی دانشگاه ها استفاده شود نه هزینه های جاری.

وی گفت: هم اکنون حدود 94 درصد از بودجه دانشگاه ها خرج حقوق و دستمزد و هزینه های پرسنلی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش میزان دانشجویان شهریه پرداز به 20 درصد

کاهش میزان دانشجویان شهریه پرداز به 20 درصد