مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 دی 1401 ساعت 09:202023-01-07اجتماعي

سایه ساختمان متروکه «چراغ برق» بر سر اهالی و دانش آموزان زیراب


ساختمان متروک و خرابه معروف به «چراغ برق» زیراب با توجه به آسیب های اجتماعی همانند غده سرطانی آسایش اهالی و دانش آموزان سه مدرسه حاشیه این ساختمان را برهم زده است.

- سوادکوه- ساختمان متروک و خرابه معروف به چراغ برق زیراب با توجه به آسیب های اجتماعی همانند غده سرطانی آسایش اهالی و دانش آموزان سه مدرسه حاشیه این ساختمان را برهم زده است.

خبرگزاری مهر ، گروه استان ها - سمیه اسماعیل زاده: وارد شهر زیراب که شوی و از هر کسی بپرسی ساختمان چراغ برق یا سانترال کجاست، همه به قسمت جنوب شرقی شهر راهنماییت می کنند، جایی که با وجود نامگذاری جدید خیابان ها هنوز به محله سانترال شناخته می شود.

بنایی که در سال 1315 با مساحت تقریبی هزار مترمربع برای نیروگاه برق شهر ساخته شد اما پنج سال بعد با ورود ارتش سرخ به شهر، اشغال و تعطیل و بلا استفاده ماند.

80 سال از آن زمان می گذرد و هنوز که از دور به شهر می نگری، این بنا یکی از ساختمان های متمایز و بلند شهر است اما هنگامی که به بنا نزدیک می شوی، آثار دهه ها بی توجهی و متروکه ماندن در آن بیداد می کند.

شیشه پنجره ها دیر زمانی است که شکسته شده و حتی قاب فلزی پنجره ها طی سالیان به یغما رفته و آنها هم که مانده اند، اثر تلاش برای کشیدن و بریدن و دزدیدن بر آنها دیده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایه ساختمان متروکه «چراغ برق» بر سر اهالی و دانش آموزان زیراب

سایه ساختمان متروکه «چراغ برق» بر سر اهالی و دانش آموزان زیراب