مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 دی 1401 ساعت 07:352023-01-07سياسي

عدم آورد رودخانه هیرمند اصلی ترین نگرانی برای تأمین آب شرب زاهدان و سیستان


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: اصلی ترین نگرانی برای تأمین آب شرب زاهدان و سیستان را عدم آورد رودخانه هیرمند عنوان کرد.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: اصلی ترین نگرانی برای تأمین آب شرب زاهدان و سیستان را عدم آورد رودخانه هیرمند عنوان کرد.

علیرضا قاسمی در بازدید از طرح های آبرسانی شمال استان افزود: طی چند سال اخیر برای رفع بخشی از کمبود آب قابل تصور، طرح های اضطراری تهیه و تصویب و شرکت آب و فاضلاب در حوزه کاری خودش عملیات اجرایی آن را آغاز کرده است.

در این زمینه در مرکز، غرب و شرق استان که شامل تفتان، سراوان، ایرانشهر، نیکشهر، دلگان و فنوج و سایر شهرها و روستاها است، آب شرب از طریق منابع آب زیرزمینی و زیرسطحی تأمین می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در ادامه گفت: آبرسانی به 2 هزار و 800 روستای سیستان و بلوچستان که جمعیتی حدود 780 هزار نفر را در بر می گیرد، وعده ای است که مردم این استان محروم سال ها در انتظار تحقق آن هستند.

دولت سیزدهم قول داده تا پایان کار دولت این طرح را به اتمام برساند.

هر چند به گفته مسئولان امسال 25 شهر و 1500 روستای این استان دچار تنش آبی شدند و آبرسانی به 900 روستا هم به صورت تانکری انجام شد؛ اما اقداماتی همچون بهره برداری از اولین چاه آب ژرف در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم آورد رودخانه هیرمند اصلی ترین نگرانی برای تأمین آب شرب زاهدان و سیستان

عدم آورد رودخانه هیرمند اصلی ترین نگرانی برای تأمین آب شرب زاهدان و سیستان