مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 دی 1401 ساعت 16:252023-01-06اقتصادي

بهره برداری از 8 میلیارد دلار طرح نیمه تمام نفتی


وزیر نفت ضمن برشمردن برخی اقدام های جهادی وزارت نفت در دولت سیزدهم به بهره برداری از طرح ها و پروژه هایی با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد دلار تا پایان امسال خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جواد اوجی امروز (جمعه، 16 دی ماه) در گفت وگوی زنده تلویزیونی، با بیان اینکه به فضل الهی در سال 1401، هشت میلیارد دلار طرح های نیمه تمام تکمیل می شود، گفت: این پروژه ها سال های زیادی بلاتکلیف مانده بود و جزو اولویت های افزایش تولید نفت و گاز، افزایش ظرفیت پالایشی گاز، خطوط انتقال گاز، مجتمع های پتروشیمی، همچنین جمع آوری گازهای مشعل و گازرسانی به شمار می رفت که وزارت نفت تکمیل آن ها را در اولویت گذاشت.

وی با اشاره به تأکید رییس جمهوری بر انجام پروژه های نیمه تمام و لزوم تعیین تکلیف آن ها در اسرع وقت، تصریح کرد: وزارت نفت از آغاز به کار دولت با اقدامی جهادی، کارهایی اساسی و زیربنایی برای تکمیل طرح های نیمه تمام انجام داد و پروژه های اولویت دار مشخص شدند که بخشی از پروژه ها امروز آماده بهره برداری هستند و بخشی دیگر تا دو ماه و نیم آینده به بهره برداری می رسند که هشت میلیارد دلار سرمایه گذاری برای آنها شده است.

وزیر نفت در تشریح این پروژه ها به بعضی از آنها اشاره کرد و افزود: برای نمونه در طرح های میدان گازی پارس جنوبی، آخرین فاز یعنی طرح توسعه فاز 11 این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از 8 میلیارد دلار طرح نیمه تمام نفتی

بهره برداری از 8 میلیارد دلار طرح نیمه تمام نفتی