مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 دی 1401 ساعت 17:402023-01-05سياسي

نگاه به آثار تاریخی باید تغییر کند


مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: با افزایش اعتبارات ملی و استانی در حوزه میراث فرهنگی برای این شهرستان، می خواهیم شرایطی فراهم شود که نگاه به آثار تاریخی تغییر کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علیرضا ایزدی ظهر پنجشنبه در سفر به اردستان و بازدید از ابنیه تاریخی این شهرستان ، اظهار داشت: شهرستان اردستان از جمله شهرهای استان اصفهان است که در آن آثار و بناهای تاریخی با ارزشی وجود دارد که دارای قدمت بسیار نیز هستند.

وی افزود: با افزایش اعتبارات ملی و استانی در حوزه میراث فرهنگی برای این شهرستان، می خواهیم شرایطی فراهم شود که نگاه به آثار تاریخی تغییر کند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان تصریح کرد: برای حل مشکلات تملکی، مرمتی و احیای بافت تاریخی با توجه به اعتبارات مناسبی که در اختیار قرار خواهد گرفت، برنامه ریزی می کنیم.

ایزدی در خصوص برنامه میراث فرهنگی برای ثبت جهانی مسجد جامع، تاکید کرد: مباحث ثبت جهانی تابع یک ضوابطی است و امسال بحث کاروانسراها در اولویت وزارت میراث فرهنگی است و حدود 90 کاروانسرا در فهرست آثار ثبت جهانی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شاخص بودن مسجد جامع اردستان از محل منابع ملی اعتبار 1 میلیارد تومانی برای حفظ و مرمت این اثر در نظر گرفته خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاه به آثار تاریخی باید تغییر کند

نگاه به آثار تاریخی باید تغییر کند