مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 دی 1401 ساعت 08:352023-01-05بين الملل

از نقض «ژنو» تا دستان بسته «لاهه»/ وقتی از تاریخ معاصر حرف می زنیم


اظهارات وزیر خارجه آلمان و برخی مقامات اروپایی هم نظر با او درباره مسائل اخیر داخلی ایران، مجالی است برای مرور مواضع این کشور و دیگر کشورهای غربی نسبت به مردم بی دفاع ایران در 8سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران.

- گروه جامعه؛ خبرگزاری فارس: تاکنون همکاری و حمایت کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و چند کشور غربی دیگر از عراق در جریان حمله رژیم بعث به ایران؛ دستیابی و استفاده از تسلیحات نظامی، مستند شده است.

قطعنامه های محکومیت این کشورها در سازمان ملل اما عمدتاً توسط آمریکا و انگلیس مسدود و وتو می شوند.

عکس ها، فیلم ها و مستندات بسیاری از این جنایت قرن وجود دارد اما نفوذ کشورهای مدعی حقوق بشر، راه را برای احقاق حق مظلومان و آسیب دیدگان از این توحش نظامی بسته است.

کشورهایی که این روزها بی توجه به گذشته خود، دیگر کشورها ازجمله ایران را گاه وبیگاه به نقض قوانین بین الملل و حقوق بشر متهم می کنند.

در حالیکه اگر جنگ ایران و عراق متوقف نمی شد، فقط خدا می داند حملات شیمیایی صدام به ایران با حمایت آن­ها تا کجا پیش می رفت و چه عواقبی در پی داشت؟ با وجود مستندات وتو می شویم مقامات ایران پس از جنگ، پیوسته تأکید کرده اند که دست از پیگیری جنایت های کشورهای سهیم در این ظلم؛ حملات شیمیایی به مردم ایران در دوران 8سال جنگ میان عراق و ایران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از نقض «ژنو» تا دستان بسته «لاهه»/ وقتی از تاریخ معاصر حرف می زنیم

از نقض «ژنو» تا دستان بسته «لاهه»/ وقتی از تاریخ معاصر حرف می زنیم