مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 09:552023-01-04پزشكي

روغن صندل چیست؟


یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی گفت: روغن چوب صندل با خواص ضد التهابی و ضد میکروبی سریع تر از آنچه که فکر می کنید باعث درمان و بهبود جای زخم می شود.

- زهرا توکلی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به این که روغن صندل با رایحه مطبوع از انواع روغن هایی است که بیشتر در عطرها استفاده می شود، اظهار کرد: این روغن علاوه برعطر خوشی که دارد دارای کاربردهای دارویی بوده و در پزشکی، درمان های پوست و زیبایی دارد.

وی ادامه داد: روغن صندل خواص درمانی فراوانی مانند ضد اسپاسم، التهاب، نفخ و ضدعفونی کننده بوده و برای سلامتی مفید است.

توکلی با اشاره به این که روغن چوب صندل از تقطیر بخار چوب پودری درخت صندل که مدت 48 ساعت در آب خیس شده استخراج می شود، بیان کرد: این تقطیر در فاصله زمانی 48 تا 75 ساعت انجام می شود.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی با اشاره به فواید استفاده از روغن صندل، عنوان کرد: این روغن برای درمان آکنه مؤثر است، اکثر ما در زندگی آکنه و جوش صورت را تجربه کرده ایم، از راه های مفید و کاربردی درمان آن استفاده از روغن چوب صندل است.

وی با اشاره به این که این روغن دارای خاصیت مرطوب کنندگی بوده و با خشکی پوست مبارزه می کند، ادامه داد: برای رفع خشکی پوست می توان مقداری از این روغن را باشیر مخلوط کرد و آن را روی پوست صورت ماساژ دهید و بعد از چند بار استفا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روغن صندل چیست؟

روغن صندل چیست؟