مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 09:052023-01-04سياسي

آزادسازی حریم 40 رودخانه در بوشهر


مدیر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: به منظور مدیریت سیلاب های زمستانه، در سال جاری بیش 40 مورد آزادسازی حریم و بستر رودخانه های استان انجام شده است.

- حسین آذرپرا سه شنبه 13 دی در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: حفظ حریم و بستر رودخانه ها و عدم دست اندازی به آن ها موجب کاهش آسیب های احتمالی در هنگام وقوع سیلاب می شود.

از این رو ضروری است تا نهادهای متولی حوزه های شهری و روستایی و همچنین شهروندان، حریم و بستر مجاری آبی را رعایت کرده و ازتخلیه نخاله های ساختمانی در بستر رودخانه ها که موجب تنگ یا مسدود شدن آبراهه ها می گردد پرهیز نمایند.

وی عنوان کرد: پایش و نظارت بر رودخانه های استان به صورت مستمر در دستورکار این شرکت قرار دارد و اقدامات پیشگیرانه وقوع سیلاب از طریق احداث سازه های آبی و همچنین کنترل تخلفات رودخانه ای و آزادسازی اراضی تصرف شده بخشی از این اقدامات است.

مدیر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای بوشهر تجاوز به حریم و بستر رودخانه ها را یکی از عوامل تشدید کننده سیلاب نامید و گفت: ساخت و ساز در این محدوده ها باعث اشغال و انسداد بخشی از بستر رودخانه می گردد و بخش باقی مانده از بستر توانایی عبور سیلاب را از دست داده و موجب پس زدگی آب و وقوع سیلاب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزادسازی حریم 40 رودخانه در بوشهر

آزادسازی حریم 40 رودخانه در بوشهر