مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 08:502023-01-04پزشكي

مصرف آنتی بیوتیک برای کودکان با تجویز پزشک باشد


کارشناس مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: تجویز هرگونه آنتی بیوتیک برای کودکان باید پس از بررسی های قطعی توسط پزشک انجام شود.

- مهروز اشرفی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: مصرف آنتی بیوتیک از هیچ عفونتی در یک کودک سالم پیشگیری نمی کند و باعث مقاوم شدن ارگانیسم های سیستم تنفسی و گوارشی آنها به این داروها می شود.

وی تصریح کرد: کودکانی که سرماخوردگی ویروسی با علائمی همچون تب، آبریزش بینی و سرفه دارند، با مصرف آنتی بیوتیک درمان نمی شوند و مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک باعث تحمیل عوارض دارو به کودک شده و اثر درمانی برای او ندارد .

کارشناس مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان تأکید کرد: نوع آنتی بیوتیک در هر بیماری متفاوت بوده و لازم است بر حسب نوع بیماری، آنتی بیوتیک متناسب با آن انتخاب شود و مصرف خودسرانه و عدم مصرف دارو با دُز متناسب با سن و وزن کودک، از مشکلات مهم در مصرف آنتی بیوتیک ها است اشرفی گفت: دوره درمانی با داروی آنتی بیوتیک حتماً باید کامل شود چون در غیر این صورت باکتری ها در بدن کودک باقی مانده و می تواند باعث بروز مجدد علائم و طولانی شدن روند بهبود بیماری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف آنتی بیوتیک برای کودکان با تجویز پزشک باشد

مصرف آنتی بیوتیک برای کودکان با تجویز پزشک باشد