مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 دی 1401 ساعت 11:352023-01-03سياسي

حسینی مقدم:ناظران شرعی در کشتارگاه ها مستقر هستند


همایش منطقه ای فرهنگ سازی غذای حلال، با حضور مسئولان ملی و استانی سازمان دامپزشکی، در شیراز برگزار شد.

- مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی، سه شنبه 13 دی در همایش فرهنگسازی غذای حلال، گفت: حدود 800 کارشناس مذهبی به عنوان ناظر شرعی از طرف این سازمان در کشتارگاه های کشور حضور دارند.

حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم گفت: ماموریت استحصال غذای حلال از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی است یعنی همه شرایط لازم برای اینکه گوشت مورد نیازمردم، سالم، بهداشتی، پاک و حلال تولید شود، فراهم شده است.

حسینی مقدم با بیان اینکه کارشناسان مذهبی مستقر در کشتارگاه ها، قبل و بعد از ذبح، دام و گوشت را مورد بررسی قرار می دهند، بیان کرد: هر ذبحی که خارج از محدوده بهداشت و یا احکام شرعی باشد توسط ضابطین بهداشتی و شرعی معدوم سازی می شود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی افزود: با فراهم سازی شرایط نظارت، امکان صادرات گوشت حلال و پاک به کشورهای اسلامی ایجاد شده است که البته مسیر اجرایی از طریق همکاران دامپزشکی باید پیگیری و مسائل قرنطینه دنبال شود.

حسینی مقدم اضافه کرد: به منظور ارتقاء سطح کمی و کیفی نظارت شرعی، ارتباط قوی با مدیران کشتارگاه ها و رفع مشکلات و معضلات احتمالی، پس از برگزاری دوره های آموزشی همایش های فره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حسینی مقدم:ناظران شرعی در کشتارگاه ها مستقر هستند

حسینی مقدم:ناظران شرعی در کشتارگاه ها مستقر هستند