مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 دی 1401 ساعت 00:172023-01-02اجتماعي

آلودگی هوای تهران در دوره قاجار!


هوای تهران در دوره قاجار پاک بود یا آلوده؟ خیلی ها نمی دانند که در دوره قاجار هم شهرنشینان و از همه بیشتر اهالی طهران قدیم با مشکل آلودگی هوا مواجه بودند و البته آلودگی هوا از نوعی دیگر بود.

- گروه تاریخ خبرگزاری فارس ـ امین رحیمی: مشکل آلودگی هوا در عهد قاجار را مورخان این دوره برایمان گفته اند که چه بود و این بود: شاید اگر کسی در یک روز آفتابی از بلندایی بر شهر نظر می کرد هوایش را پاکیزه می یافت اما اگر به درون معابر تنگ و تو در توی شهر قدم می گذاشت نظرش عوض می شد.

به جز چند خیابان محله ارگ که در دوره ناصرالدین شاه سنگفرش شدند سطح دیگر معابر تماما خاکی بود.

در نتیجه، هنگام ازدحام جمعیت و عبور چهارپایان یا وقتی باد می وزید هوا غبارآلود می شد و تنفس را سخت می کرد؛ خصوصا که سطح معابر، آلوده به فضولات حیوانات عبوری و زباله های اهالی بود و هوا را مسموم و بدبو می کرد .

در همان روزگار کلود آنه روزنامه نگار فرانسوی در سفر به تهران از وضعیت هوای این شهر متعجب شده و در گزارشی درباره آلودگی هوای تهران نوشته است: قطار شترها و قاطرها گرد و خاک به هوا بلند کرده.

صفوف سربازها نیز ابر ضخیمی از خاک نرم و غبارمانند را به هوا فرستاده و هزاران هزار نفر انسان هم در خیابان های بدون سنگفرش و پوشش، پا به زمین کشیده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلودگی هوای تهران در دوره قاجار!

آلودگی هوای تهران در دوره قاجار!