مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 دی 1401 ساعت 13:502023-01-02بين الملل

انگلیس به دخالت ماندلا در سانحه لاکربی بدبین بود


اسناد جدیدی که منتشر شده نشان می دهد که دولت انگلیس در سال 2001 نگران دخالت نلسون ماندلا در پرونده «بمب گذاری لاکربی» بود.

- اسناد جدیدی که منتشر شده نشان می دهد که دولت انگلیس در سال 2001 نگران دخالت نلسون ماندلا در پرونده بمب گذاری لاکربی بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از وبسایت روزنامه گاردین، اسنادی که به تازگی توسط آرشیو ملی انگلیس منتشر شده، نشان می دهد که دولت وقت انگلیس در رسیدگی به پرونده بمب گذاری لاکربی، نسبت به تلاش های نلسون ماندلا برای میانجی گری میان لندن و دولت معمر قذافی بدبین بود، اما استفاده از ماندلا علیه قذافی را یکی از گزینه های خود می دانست.

بمب گذاری لاکربی در سال 1988 انجام شد و در آن یک هواپیمای مسافربری آمریکا بر فراز اسکاتلند منفجر شد و تمامی 243 مسافر و 16 خدمه آن جان باختند.

یک افسر سابق اطلاعاتی لیبی با نام عبدالباسط المقرحی به اتهام دست داشتن در این حادثه دستگیر و به مقامات انگلیس تحویل داده شد.

اسنادی که به تازگی منتشر شده، نشان می دهد که در جلسه دولت انگلیس در آوریل 2001، نلسون ماندلا (نخستین رییس جمهوری آفریقای جنوبی) به تونی بلر، نخست وزیر وقت انگلیس گفت که به رغم محاکمه المقرحی در ژانویه همان سال، مسئول دانستن لیبی در این حادثه اشتباه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انگلیس به دخالت ماندلا در سانحه لاکربی بدبین بود

انگلیس به دخالت ماندلا در سانحه لاکربی بدبین بود