مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 دی 1401 ساعت 10:102023-01-02بين الملل

مادورو برای عادی سازی روابط با آمریکا اعلام آمادگی کرد


رییس جمهور ونزوئلا در مصاحبه ای برای عادی سازی روابط با آمریکا به رغم ادامه تحریم های فلج کننده علیه کشورش، اعلام آمادگی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اظهار نظر نیکولاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا بعد از آن مطرح می شود که مخالفان دولت او اخیرا رای به انحلال یک دولت موقت تحت رهبری خوان گوایدو، چهره ای که از سوی بسیاری از کشورها از جمله آمریکا به عنوان رییس جمهور این دولت موقت به رسمیت شناخته شده بود، دادند.

مادورو در مصاحبه ای که از تلویزیون دولتی کشورش پخش شد، بیان کرد: ونزوئلا آماده است و کاملا این آمادگی را دارد گامهایی را به سمت فرآیند عادی سازی روابط دیپلماتیک، کنسولی و سیاسی با دولت فعلی آمریکا و با دولت های بعد از آن بردارد.

مادورو در سال 2019 روابطش را با واشنگتن زمانی که دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا گوایدو را به عنوان رییس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت، قطع کرد.

آمریکا در تلاش برای سرنگون کردن دولت مادورو دست به اعمال مجموعه ای از تحریم ها علیه ونزوئلا از جمله تحریم نفتی زد.

اگرچه دولت جو بایدن، رییس جمهور آمریکا، سیاست عدم به رسمیت شناختن دولت مادورو را حفظ کرده است، اما سال گذشته میلادی نمایندگانی را برای دیدار با او و مذاکره بر سر موضوع تبادل زندانیان و موضوعات دیگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مادورو برای عادی سازی روابط با آمریکا اعلام آمادگی کرد

مادورو برای عادی سازی روابط با آمریکا اعلام آمادگی کرد