مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 10:252023-01-01بين الملل

دلایل اقتصادی آمریکا برای ادامه یافتن جنگ اوکراین چیست؟


ایالات متحده چه سودی از جنگ روسیه با اوکراین می برد که حاضر است هزینه های آن و همچنین کمک های تسلیحاتی بی دریغ به کی یف را بپذیرد؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، ایالات متحده 2 سال پس از آغاز جنگ اول جهانی، سرانجام با درخواست اروپایی ها موافقت کرد و وارد این جنگ شد.

تلاش 2 ساله وودرو ویلسون برای دور نگه داشتن آمریکا از این جنگ، در نهایت آوریل سال 1917 با شکست مواجه شد و ایالات متحده به یکی از طرف های درگیر جنگ تبدیل شد.

مساله برای آمریکا در جنگ دوم جهانی تفاوت زیادی داشت.

حمله ژاپن به بندر پرل هاربر در سال 1941، یعنی یک سال پس از آغاز جنگ، اعلان جنگ به ایالات متحده بود.

آمریکا در نهایت با استفاده از احساسات ضدژاپنی به وجود آمده در این کشور، بار سفر از اقیانوس ها و جنگیدن در اروپا و در نهایت انداختن 2 بمب اتم روی سر مردم در هیروشیما و ناکازاگی ژاپن را به جان خرید.

جنگ دوم جهانی اما آغاز عصری بود که از آن با عنوان قرن آمریکایی یاد شد؛ قرنی که با پایان جنگ سرد و شروع رقابت های 2 ابرقدرت شوروی و ایالات متحده در جنگ سرد آغاز شد و در نهایت با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 به اوج رسید.

  ایالات متحده بعد از جنگ دوم جهانی در واقع اعتماد به نفس بیشتری برای پایان دادن به سیاست انزواگرایی و وارد شدن به عصر جدیدی از دخالت در م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل اقتصادی آمریکا برای ادامه یافتن جنگ اوکراین چیست؟

دلایل اقتصادی آمریکا برای ادامه یافتن جنگ اوکراین چیست؟