مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 09:052023-01-01اقتصادي

5 رشته صنایع دستی در معرض انقراض کرمانشاه احیاء می شود  


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از موج بافی، جاجیم بافی، شال بافی، نمدمالی و مرس بافی به عنوان پنج رشته صنایع دستی در معرض انقراض کرمانشاه نام برد و از تلاش برای احیاء آنها خبر داد.

- امین کوگانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به فعالیت حدود 25 هزار هنرمند صنعتگر در استان، اظهار کرد: در کشور حدود 297 رشته مصوب صنایع دستی داریم که 65 مورد آن در کرمانشاه فعال است.

وی ادامه داد: بیشترین هنرمندان صنعتگر کرمانشاه در رشته های گلیم، گیوه، سراجی سنتی، میناکاری، سفال، احجام چوبی، منبت و گره چینی فعالیت می کنند.

معاون صنایع دستی استان یکی از مهمترین مشکلات هنرمندان صنعتگر کرمانشاه را بحث فروش تولیداتشان دانست و گفت: باتوجه به تعداد بالای هنرمندان استان، مشکلی در بحث تولید نداریم، اما در بحث فروش با دغدغه زیادی مواجه هستند و طی سالهای گذشته هم این مشکل رفع نشده است.

وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای پای کار آوردن دو هلدینگ بزرگ خرید و فروش صنایع دستی در کرمانشاه، اظهار کرد: اقدامات مقدماتی این کار انجام شده و ظرف هفته های آینده مجوز فعالیت این دو هلدینگ صادر می شود که امیدواریم کمک بزرگی در بحث فروش تولیدات هنرمندان صنایع دستی استان باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 رشته صنایع دستی در معرض انقراض کرمانشاه احیاء می شود  

5 رشته صنایع دستی در معرض انقراض کرمانشاه احیاء می شود