مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 07:552023-01-01سياسي

جمع آوری بیش از 29 میلیارد تومان زکات در قزوین


رییس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین گفت: در استان قزوین پرداخت زکات از سال 1384 با رقم 10 میلیون تومان آغاز شده که طی هشت ماهه سال جاری میزان زکات جمع آوری شده بیش از 29 میلیارد و 397 میلیون تومان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، حجت الاسلام باب اله شهسواری اظهار کرد: زکات یکی از واجبات دین مبین اسلام است که در واقع آزمونی مالی و وسیله ای برای طهارت مادی و معنوی مسلمانان و ابزاری در جهت رفع و ریشه کن کردن فقر در جامعه اسلامی است.

وی ادامه داد: در قرآن کریم واژه زکات در 32 آیه ذکر شده است و در بسیاری از روایات معصومان (ع) از این واجب الهی سخن به میان آمده است که همگی حکایت از اهمیت حیاتی زکات در برنامه اقتصادی، فرهنگی و تربیتی اسلام دارد.

رییس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: آنچه در این میان قابل دقت و توجه است، این است که در 27 آیه از 32 آیه یاد شده، واژه زکات در کنار واژه صلاه ذکر شده است و در روایات نیز این پیوستگی دیده می شود.

وی افزود: در استان قزوین پرداخت زکات از سال 1384 با رقم 10 میلیون تومان آغاز شده که طی هشت ماهه سال جاری میزان زکات جمع آوری شده بیش از 29 میلیارد و 397 میلیون تومان است.

حجت الاسلام شهسواری عنوان کرد: بخشی قابل توجهی از زکات کشاورزان و باغ داران توسط خود آنها به نیازمندان و محرومان همان منطق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمع آوری بیش از 29 میلیارد تومان زکات در قزوین

جمع آوری بیش از 29 میلیارد تومان زکات در قزوین