مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 دی 1401 ساعت 11:102022-12-31اجتماعي

در ستایش تنها آب انبار زنده شهر


جایی در میان شهر، بنایی چشم نواز، با مناره های خوش تراش که کلاهی فیروزه ای بر سر دارند، نگاه عابران را به خود می خواند تا لَختی درنگ کرده و در تنها آب انبار زنده اصفهان، - مدیریت و ذخیره طبیعی آب را با مهندسیِ هوشمندانه و سازگار با طبیعتِ گذشتگان، نظاره کنند.

ابراهیم عمرانی، مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه یکی از رویکردهای این مجموعه در راستای توسعه گردشگری معنوی و همچنین رونق بخشیدن به زیست شبانه در تخت فولاد، تقویت و بهینه سازی روشنایی معابر و تکایا بوده است، اظهار کرد: امسال اتفاقات خوبی در این زمینه رقم خورده و 6 محور در حوزه تخت فولاد روشنایی تحت پوشش قرار گرفته است.

او ادامه داد: در راستای تقویت جذابیت های عناصر تاریخی در تخت فولاد و جذب گردشگر، آب انبار تاریخی کازرونی که مرمت آن در تابستان امسال به پایان رسید را با رعایت همه ملاحظات حفظ بنا در حوزه نورپردازی تقویت کردیم.

همچنین نورپردازی بنا در دو بخش دهنه های خارجی بنا و پشت بام و مناره ها انجام شد.

عمرانی افزود: آب انبار کازرونی، تنها آب انبار زنده شهر است و ظرفیت بالایی در جذب گردشگر دارد که با بهسازی های انجام شده، رونق این اثر در شبانه های تخت فولاد، می تواند به گردشگری این مجموعه کمک کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در ستایش تنها آب انبار زنده شهر

در ستایش تنها آب انبار زنده شهر