مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 دی 1401 ساعت 08:302022-12-31پزشكي

پایین بودن ویتامین c منجر به مشکلات تنفسی می شود


دانشیار دانشکده تغذیه علوم پزشکی اصفهان گفت: نتایج بررسی ها بر روی بیماران ریوی نشان داده افرادی که ویتامین C کمتری دریافت می کردند در روزهای آلوده مشکلات تنفسی شان تشدید می شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، سید مرتضی صفوی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: براساس مطالعات انجام شده در دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا، مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین C به دلیل وجود آنتی اکسیدان، بدن را در مقابل اثرات آلودگی هوا بیمه می کند؛ بنابراین ترکیب خوراک های دارای این ویتامین که یک آنتی اکسیدان قوی است باعث حفاظت بدن در برابر آسیب رادیکال های آزاد می شود.

وی افزود: یکی از دلایل ایجاد رادیکال های آزاد در بدن ورود ذرات آلاینده هوا در ریه ها است که آنتی اکسیدان ها با اتصال به رادیکال های آزاد باعث خنثی شدن آنها پیش از آسیب رساندن به بدن و ریه شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه ویتامین E نیز یک آنتی اکسیدان قوی بشمار می رود، گفت: این ویتامین محلول در چربی، بدن را در مقابل اثرات زیان آور آلودگی هوا مصون می کند.

صفوی افزود: ویتامین E با اکسیژن ترکیب می شود و رادیکال های آزاد را از بین می برد و علاوه بر محافظت بدن در برابر آلاینده های هوا مانع از بین رفتن و اکسید شدن ویتامین A در بدن می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایین بودن ویتامین c منجر به مشکلات تنفسی می شود

پایین بودن ویتامین c منجر به مشکلات تنفسی می شود