مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 دی 1401 ساعت 21:362022-12-29سياسي

«مصباح یزدی» مصباح تاریکی ها و راهبر بیابان های حیرت و سرگردانی بود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، آیت الله محمدرضا مدرسی یزدی، امشب در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت و دومین سالگرد ارتحال علامه مصباح یزدی در شبستان امام خمینی(ره)، ضمن اشاره به روایت مَن تَعَلَّمَ للّه‏ وعَمِلَ للّه‏ وعَلَّمَ للّه‏ دُعِیَ فی مَلَکوتِ السَّماواتِ عَظیما ، با تأکید بر این که تاریخ امامیه از زمان ائمه علیهم السلام تا به امروز متصلا مشحون از علمای بزرگ و تأثیرگذار بوده است، اظهار داشت: در میان علما، برجستگی های خاص برخی از ایشان در مقام بروز آشکارتر و روشن تر است.

وی در ادامه ضمن اشاره به تفاوت ظهور و بروز ویژگی های شخصیتی و قابلیت های علما، توجه به متغییرهای زمانی را یکی از مهم ترین و اساسی ترین عوامل بروز تجلیات توصیف کرد و گفت: زمان های متعدد، اقتضائات گوناگونی دارد.

یکی از متغییرهایی که تأثیر بسزایی در بروز استعدادها و شخصیت های علما دارد، متغیرهایی است که همراه زمان  آشکار و پدیدار می شود.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان این که وقتی به روایات و بیانات معصومین علیهم السلام رجوع می کنیم، می بینیم نسبت به اقتضای زمان عنایت ویژه ای وجود دارد، اظهار داشت: از پیامبر اعظم(ص) نقل شده که می فرمایند؛ عَلَی العاقِلِ أن یَکونَ بَصیرا بِزَمانِهِ ؛ شایسته است که مؤمن عاقل بصیر به زمان باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«مصباح یزدی» مصباح تاریکی ها و راهبر بیابان های حیرت و سرگردانی بود

«مصباح یزدی» مصباح تاریکی ها و راهبر بیابان های حیرت و سرگردانی بود