مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 دی 1401 ساعت 12:352022-12-29سياسي

کشف و ثبت 360 اثر تاریخی در ملایر


فرماندار ویژه ملایر با اشاره به کشف و ثبت 360 اثر تاریخی معادل 19 درصد آثار تاریخی استان همدان در ملایر، گفت: افتخار داریم در بین معدود شهرهای جهانی در ایران هستیم که دو نشان جهانی مبلمان منبت و انگور را داریم.

- سلمان اسماعیلی پنجشنبه 8 دی ماه در شورای اداری شهرستان که با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، به سابقه تاریخی شهرستان اشاره و مطرح کرد: ملایر شهری اصیل است که در تمام دوران تاریخ شناخته شده و بر ایران پهناور یک نقطه کاملا درخشان و نورانی است.

وی با بیان اینکه ملایر بخشی از شناسنامه بزرگ کشور است، خاطرنشان کرو: آثار تاریخی و آنچه در ملایر کشف شده در تمام دوران تاریخی ریشه دارد.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه ما از دوران نوسنگی در ملایر اکتشافات و آثار تاریخی داریم، افزود: ارگ تاریخی نوشیجان مربوط به دوران مادها یا شهر زیرزمینی سامن مربوط به دوره اشکانی نمونه هایی از این آثار تاریخی است.

فرماندار ویژه ملایر فعالیت 12 هزار و 300 هنرمند در عرصه های مختلف هنری در ملایر را مایه افتخار و مباهات شهرستان خواند و گفت: دستانی اعجازآفرین به زیبایی توانستند با خلق آثار مبلمان منبت نام ملایر را بر بلندای جهان ثبت و ضبط کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف و ثبت 360 اثر تاریخی در ملایر

کشف و ثبت 360 اثر تاریخی در ملایر