مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 دی 1401 ساعت 14:002022-12-28سياسي

بازآفرینی شهری با مشارکت مردم عملیاتی می شود


مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی گفت: اصل موضوع بازآفرینی مشارکت شهروندی است و اگر سهم مشارکت مردم را از بازآفرینی بگیریم قطعاً دچار مشکل می شویم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمود مرادی صبح چهارشنبه در سلسله نشست های تخصصی بازآفرینی فضاهای شهری در ساوه با اشاره به موفقیت های کسب شده در زمینه بازآفرینی شهری در نراق گفت: این تجربیات باید در ساوه و اراک هم استفاده شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی تصریح کرد: بازآفرینی تنها توجه به کالبد شهر نیست یعنی ما نمی توانیم، کالبد شهر را احیا و روح آن را رها کنیم چون اعتقاد در شهرسازی توجه به کالبد و روح است.

مرادی با اشاره به بی توجهی به روح شهر در ساخت شهرهای جدید گفت: بحران هویت در شهرهای جدید نیز پدیدار است.

وی یادآور شد: هم اینک بحران هویت شهرهای جدید را با چالش هایی مواجه کرده است و با نگاهی به این شهرها متوجه می شویم که کسی که این شهرها را طراحی و ساخته به روح شهر توجه نکرده و موجب شده که این شهرها با آسیب های بیشتری مواجه شوند.

مرادی گفت: بازآفرینی بافت فرسوده و احداث ساختمان های جدید کار سختی نیست زیرا اگر به جمعیت این مناطق و تعلق خاطر آنها توجه نکنیم، نمی تواند یک بافت کارآمد باشد و بازآفرینی مد نظر در آن اتفاق نیفتاده است و فقط یک نوسازی و بازس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازآفرینی شهری با مشارکت مردم عملیاتی می شود

بازآفرینی شهری با مشارکت مردم عملیاتی می شود