مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 دی 1401 ساعت 13:252022-12-28سياسي

با وجود پیشرفت علم ژنتیک، چرا هنوز شهید گمنام تشییع می کنیم؟


شاید با گذشت این همه سال که از جنگ می گذرد، برای بسیاری از مردم این سوال ایجاد شود که مگر چند شهید مفقودالاثر داریم و تفحص این عزیزان تا کی قرار است ادامه پیدا کند؟ - خبرگزاری فارس ـ گروه حماسه و مقاومت ـ زهرا بختیاری: اکنون با گذشت بیش از سه دهه از پایان جنگ تحمیلی همچنان روزهایی می آید که عطر و بوی دهه 60 فضای شهرها را پر می کند.

روزهایی که اعلام می شود قرار است پیکر مطهر چند شهید از دوران دفع مقدس تشییع و به خاک سپرده شود.

  اما شاید با گذشت این همه سال برای بسیاری از مردم سوال هایی ایجاد شود؛ مثل اینکه مگر چند شهید مفقودالاثر داریم و تفحص این عزیزان تا کی قرار است ادامه پیدا کند؟ چرا یک دفعه سرعت بیش تری در عملیات تفحص ایجاد نمی کنند تا خانواده ها کمتر چشم انتظاری بکشند؟ چند شهید دفاع مقدس مفقودالاثر شدند و چرا به آنها می گویند مفقودالاثر؟  وقتی در دوران دفاع مقدس رزمندگان برای رسیدن به اهداف مشخص خود، طبق یک نقشه و طرح و برنامه ریزی به دل دشمن می زدند، این گستره عملیات در یک مساحت مشخص انجام می شد.

در همین حین امدادگرانی بودند که همراه رزمندگان وارد عملیات می شدند و اگر زمنده ای نیاز به کمک داشت او را مداوا و به عقب بر می گرداندند و اگر کسی به شهادت می رسید نیز پیکرش انتقال داده می شد به بیرون منطقه عملیاتی.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با وجود پیشرفت علم ژنتیک، چرا هنوز شهید گمنام تشییع می کنیم؟

با وجود پیشرفت علم ژنتیک، چرا هنوز شهید گمنام تشییع می کنیم؟