مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 دی 1401 ساعت 10:252022-12-28سياسي

ضرورت تثبیت و ارتقای نظام اسناد رسمی


رییس کانون سردفتران و دفتریاران فارس به ضرورت تثبیت و ارتقای نظام اسناد رسمی و حذف نظام اسناد عادی تاکید کرد و خواستار حذف تشریفات و تکالیف زاید و دست و پا گیر از سر راه اسناد رسمی شد.

- وحید اباذرفرد چهارشنبه 7 دیماه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت روز ملی دفاتر اسناد رسمی، به نقش و جایگاه دفاتر اسناد رسمی در نظام حقوقی اشاره و بیان کرد: دفاتر اسناد رسمی تنها مرجع صلاحیت دار برای تنظیم سند رسمی معاملات بوده و ادارات ثبت اسناد و املاک مرجع صدور اسناد مالکیت هستند.

او ادامه داد: یعنی سند معاملات باید ابتدا در دفاتر اسناد رسمی تنظیم و ثبت شود سپس اداره ثبت به استناد آن سند تنظیمی، سند مالکیت برای خریدار یا انتقال گیرنده صادر کند.

حتی در مواردی که اشخاص با قرارداد عادی نسبت به خرید ملک اقدام می کنند اگر دعوایی در دادگاه مطرح شود دادگاه نمی تواند مستقیما ادارات ثبت را مکلف به صدور سند مالکیت برای خریدار کند بلکه فروشنده را مکلف می کند در دفتر اسناد رسمی حاضر و نسبت به تنظیم سند رسمی انتقال ملک به نام خریدار اقدام کند.

رییس کانون سردفتران و دفتریاران فارس خاطرنشان کرد: قانونگذار برای سند رسمی دفترخانه اعتبار خاص قانونی و قوه اثباتی و اجرایی در نظر گرفته است از این رو سند مزبور دارای اهمیت و جایگاه ویژه ای در معاملات و روابط ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت تثبیت و ارتقای نظام اسناد رسمی

ضرورت تثبیت و ارتقای نظام اسناد رسمی