مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 دی 1401 ساعت 10:152022-12-28سياسي

کشت محصولات آب بر در مناطق کم آب ناشی از بی برنامگی است


کشت محصولات آب بر در بخش های بحرانی کشور مانند فلات مرکزی ایران ناشی از بی برنامگی و فقدان مصلحت اندیشی است.

- احد آزادی خواه نماینده مجلس یازدهم در گفت و گو با مهر درباره بازدهی و راندمان پایین آب در بخش کشاورزی گفت: موضوع آب یک مساله فرا دولتی و فرا وزارتی است و نگاه به آب باید یک نگاه حاکمیتی باشد، بر این اساس ضروری است کل کشور برای رفع بحران کم آبی بسیج شوند.

وی تأکید کرد: شورای عالی آب باید بالاتر از همه شوراها باشد و به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد، چون جنگ آینده ملت ها جنگ آب است و شکل حکمرانی بر آب در کشور نیاز به بازنگری و اصلاح دارد.

آزادی خواه با اشاره به بالا بودن میزان مصارف آب در بخش های مختلف تصریح کرد: نگهداشت آب شیرین در کشور به خصوص در بخش های جنوبی باید مورد توجه ویژه باشد و مانع برون رفت آب شیرین از طریق آب های آزاد شویم، بنابراین ضروری است منابع آب را به شیوه مهندسی اصولی هدایت و کنترل کرده و آب های شیرین رودها و رودخانه ها را برای مصارف داخلی حفظ و نگهداری کنیم.

نماینده مجلس یازدهم با اشاره به فرا وزارتخانه ای شدن سند اصلاح الگوی کشت اضافه کرد: آموزش همگانی مدیریت مصرف در آب شرب، بخش خانگی و به خصوص بخش کشاورزی از مهم ترین اولویت هاست و برای استفاده بهینه مصرف آب باید جدیدترین شیوه های آبیاری به کشاورزان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت محصولات آب بر در مناطق کم آب ناشی از بی برنامگی است

کشت محصولات آب بر در مناطق کم آب ناشی از بی برنامگی است