مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 دی 1401 ساعت 08:302022-12-28اقتصادي

حرکت به سوی ساخت آسمان خراش ها در بافت روستایی


اکثر روستاییان در چهارمحال و بختیاری برای تامین مسکن با چالش مواجه شده اند، قیمت زمین و مسکن در روستاها به صورت نجومی در حال افزایش بوده و گاهی از قیمت زمین و مسکن در شهرها در حال پیشی گرفتن است، - کمبود زمین امروز به یکی از مهم ترین معضلات در مناطق روستایی به ویژه در مناطق جنگلی تبدیل شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بسیاری از روستاهای شهرستان لردگان و اردل در مناطق جنگلی واقع شده اند، بنابراین امکان توسعه روستاها وجود ندارد، همچنین در برخی شهرستان ها مانند سامان کمبود زمین برای ساخت مسکن در روستاها چشمگیر است، این مسئله موجب شده تا متقاضیان مسکن در روستاها راهی شهرها شوند.

این روزها ساخت منازل چند طبقه در مناطق روستایی رونق گرفته است، این در حالیست که باید بافت روستایی حفظ شود و حرکت به ساخت آسمان خراش در روستاها با فرهنگ زندگی روستایی هم خوانی ندارد.

بسیاری از مردم در روستاها زمانی که برای اخذ پروانه و مجوزات لازم برای نوسازی منازل فرسوده روستایی خود به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراجعه می کنند، متوجه می شوند که زمین آن ها در اراضی ملی واقع شده است و برای دریافت پروانه باید قیمت زمین را به نرخ روز پرداخت کنند، در حالیکه این افراد بیش از 50 سال در این اراضی خانه ساخته و ساکن شده اند و توان پرداخت هزینه زمین را به نرخ روز ندارن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حرکت به سوی ساخت آسمان خراش ها در بافت روستایی

حرکت به سوی ساخت آسمان خراش ها در بافت روستایی