مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 دی 1401 ساعت 11:552022-12-27سياسي

از نخ تسبیح بازسازی «بم» تا انتظارات کاذب


مدیرکل وقت بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در زمان زلزله بم با اشاره به جلب مشارکت مردمی در بازسازی گفت: هویت بم همان چیزی است که مردم بسازند.

- زمانی که ما ازبم خارج شدیم، شهر به وضعیت قدیم بازگشته بود اما یک ایراد اساسی در بازسازی وجود داشت و آن هم این بود که بم در آخر کار نیاز به مبلمان شهری داشت تا مثل نخی که دانه های تسبیح را می بافد، شکل بگیرد که متاسفانه با تغییر دولت مغفول ماند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجید جودی معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مدیرکل وقت بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نشست بازخوانی مدیریت بحران زلزله بم، گفت: شعار مشارکت و پایداری و هویت در روزهای اول مطرح و اساس برنامه بازسازی بود.

وی در سخنرانی خود به سه سوال شهر بم کجا ساخته شود؟ چه کسی بسازد؟ و چگونه ساخته شود؟ پاسخ داد و گفت: در پاسخ به سوال اول باید بگویم که با توجه به لم یزرع بودن زمین اطراف بم، امکان جابجایی وجود داشت اما استقرار شهر فلسفه داشت و در آن منطقه آب و باغ شهر وجود داشت؛ پس جابجایی فاجعه بزرگتر از زلزله بود، درنتیجه شورای عالی معماری و شهرسازی تصمیم بر درجاسازی گرفت.

در رابطه با محل ساخت اسکان موقت، نیز باید بگویم که اسکان موقت را باید داخل باغ های خود مردم ساخت، اگر مردم به اردوگاه ها می رفتند سرعت باز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از نخ تسبیح بازسازی «بم» تا انتظارات کاذب

از نخ تسبیح بازسازی «بم» تا انتظارات کاذب