مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 21:552022-12-26بين الملل

اظهارات مداخله جویانه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره ایران


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه در سخنانی به مداخله در امور داخلی ایران پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه در اظهاراتی به مداخله در امور داخلی ایران پرداخت.

وی که کشورش بیشترین تعداد زندانیان زن را در جهان دارد در این سخنان گفت: در حمایت از زنان شجاع ایرانی، جامعه جهانی، ایران را از کمیسیون مقام زن سازمان ملل اخراج کرد و مبارزه آنها برای حقوقشان ادامه دارد .

سخنگوی وزارت امور مارجه آمریکا اضافه کرد: ما خواستار آزادی بی قید و شرط تمام کسانی هستیم که به دلیل اقدام مسالمت آمیز بازداشت شده اند .

 پس از شروع اغتشاشات در ایران به بهانه فوت مهسا امینی و حمایت های آشکار و پنهان غرب و به ویژه آمریکا و اروپا از اغتشاشگران با صدور بیانیه های مداخله جویانه و اعمال تحریم های متعدد، بحث حذف ایران از کمیسیون مقام زن مطرح شد.

م اجرا از آنجا شروع شد که روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نامه ای سرگشاده را منتشر و در آن برخی چهره های زن شناخته شده مثل هیلاری کلینتون وزیر خارجه پیشین ایالات متحده آمریکا و میشل اوباما همسر رییس جمهور اسبق این کشور خواستار اخراج فوری جمهوری اسلامی ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اظهارات مداخله جویانه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره ایران

اظهارات مداخله جویانه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره ایران