مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 19:502022-12-26سياسي

گزارش ایسنا از همایش آموزه های زلزله بم در قزوین


همایش آموزه های زلزله بم در قزوین به مناسبت سالروز زلزله بم و روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در محل سالن مفاخر شهرداری قزوین با حضور مدیران دولتی و شهرداری برگزار شد.

- پنجم دی ماه، مصادف با سالروز زلزله بم، به عنوان یکی از فاجعه بارترین حوادث طبیعی کشور، برای مردم ایران یادآور خاطرات تلخی است.

این اتفاق ناخوشایند که پرتلفات ترین زلزله قرن اخیر در کشور بوده، یادآور الزام مهندسان و مسئولان شهری به قوانین و مقررات ملی ساختمان است.

در دهه های اخیر علی رغم پیشرفت های علمی و فناوری گسترده در پیش بینی حوادث، ساختمان سازی و مدیریت بحران، بلایای طبیعی همچنان هزینه های سنگینی را به جوامع انسانی وارد می کند.

از میان بلایای طبیعی زمین لرزه در ایران، بنا به ماهیت خاص خود از اهمیت و توجه بیشتری برخوردار است، چراکه نسبت به بلایای طبیعی دیگر فراوانی آن بیشتر بوده و از سویی تلفات و صدمات فراوانی نیز به همراه دارد.

استان قزوین نیز به عنوان استانی در مسیر گسل و همچنین به دلیل وجود بافت های نامتجانس و فرسوده شهری، به عنوان یکی از استان های زلزله خیز محسوب می شود.

شهرداری قزوین؛ به مناسبت روز ایمنی در برابر بلایای طبیعی، همایشی تحت عنوان ایمنی در برابر زلزله برگزار کرده است که ماحصل آنچه گفته و شنیده شد را در گزارش زی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش ایسنا از همایش آموزه های زلزله بم در قزوین

گزارش ایسنا از همایش آموزه های زلزله بم در قزوین